Monday, June 29, 2020

Free Çile Books Online

Describe Books During Çile

Original Title: Çile
ISBN: 9758180126 (ISBN13: 9789758180127)
Edition Language: Turkish
Setting: Turkey
Free Çile  Books Online
Çile Paperback | Pages: 512 pages
Rating: 4.28 | 1142 Users | 42 Reviews

Details Out Of Books Çile

Title:Çile
Author:Necip Fazıl Kısakürek
Book Format:Paperback
Book Edition:Special Edition
Pages:Pages: 512 pages
Published:February 1994 by Büyük Doğu Yayınları (first published July 1st 1991)
Categories:Poetry. Asian Literature. Turkish Literature. Cultural. Turkish

Description Concering Books Çile

Necip Fazıl Kısakürek, insan ruhunun mistik-trajik dehlizlerinde cesurca dolaşmış, kendi "Poetika"sını yazmış bir şair olarak modern Türk şiirinin, fikir ve dava adamı kimliğiyle de Türk düşünce hayatının baş aktörlerindendir. Çile, şairin yıllar içinde bütün şiirlerini ayıklayarak, düzelterek, sıralayarak oluşturduğu; altmış yılı bulan şiir serüveninin verimlerini kendi kurduğu bir yapı içinde topladığı bir başyapıttır. Behçet Necatigil'in sözleriyle: "Tekke şiirimizin verilerini modern Fransız şiiri ölçüleriyle değerlendiren, şiirlerinde soyut insanın evrendeki yerini araştıran; madde ve ruh problemlerini, iç âlemin gizli duygu ve tutkularını dile getiren Necip Fazıl; dinç ve oturmuş bir dil, mazbut ve sağlam bir teknikle yazdı."

Rating Out Of Books Çile
Ratings: 4.28 From 1142 Users | 42 Reviews

Article Out Of Books Çile
KİTABI OKUMADAN ÖNCEKİ YORUMUM:Kitabın ismini bir çok yerde duymuştum ama hiç okuma fırsatım olmamıştı. Daha önce Necip Fazıl'ın kitabını okumamış olmama rağmen beni çok etkileyeceğinden eminim.KİTABI OKUDUKTAN SONRAKİ YORUMUM:Kitabın her sayfasında başka bir duygu , başka bir his var.Şairin, şiire bakış açısını anlattığı son sayfalarda ise şiirlerini tam anlamıyla özümsemiş oldum.Bu zamana kadar ki şiirlerini topladığı kitaptaki konu başlıkları ayrıca dikkatimi çekti ve kitapta herkesin

Sözlerime başlamadan önce şu kitabı şu yaşımda okuduğum için, evvela kendi mağaradan çıkışımı tebrik ediyorum. Necip Fazılın okuduğum ikinci şiir kitabı, hiç şiir sevmeyene bile ucundan kıyısından sevdirecek birkaç şiiri var bence. Şiir seven zaten sever gibi. Elimden bırakamadan bitirdim. Böyle roman gibi şiir okuma olur mu bilmem, bu konudaki tartışmalardan hafakanlar basıyor işiniz mi yok kardeş tadında ama ben okudum oldu. Çok da güzel oldu. Şu güzelliklere bakar mısınız pls:....Herkes bir

BeklenenNe hasta bekler sabahı, Ne taze ölüyü mezar. Ne de şeytan, bir günahı, Seni beklediğim kadar. Geçti istemem gelmeni, Yokluğunda buldum seni; Bırak vehmimde gölgeni Gelme, artık neye yarar? Necip Fazıl Kısakürek

Ben ki, suçumu yuysam,Su biter kurnalarda.~Güneşi tuttu çamur,Elmas mahcup, zift mağrur.~Ben ki, toz kanatlı bir kelebeğim,Minicik gövdeme yüklü Kafdağı,Bir zerreciğim ki, Arş'a gebeyim,Dev sancılarımın budur kaynağı!Ne yalanlarda var, ne hakikatta,Gözümü yumdukça gördüğüm nakış.Boşuna gezmişim, yok tabiatta,İçimdeki kadar iniş ve çıkış.~Seni aramam için beni uzağa attın!Âlemi benim, beni kendin için yarattın!~Herkesin dünyada varsa bir yeri,Ben de bütün dünya benimdir derim.~Tabutumun tahtası,

...Tam dört asırdır Müslümanlık,Cansız etiket markasında.Kur'an kalbi kör ezbercide,Din, üfürükçü muskasında Batı, Batı der, çırpınırlar,Batı tükürük hokkasında....

OKUMADAN ÖNCEKİ YORUMUM:Necip Fazıl'ın hayatı ikiye ayrılır. Dinle tanışmadan önceki hayatı ve dinle tanıştıktan sonraki hayatı.Beni en çok etkileyen yanı da budur.Çile kitabında da yazdığı tüm şiirleri toplayıp bir arada harmanladığı için okumak istedim. Mistizm ekseni etrafında gelişmiş olduğunu dini tasavvufi şiirlerinde yer aldığını duyduğum için etkilendim ve merak ediyorum.

Ne sabahı göreyim, ne sabah görüneyim; Gündüzler size kalsın, verin karanlıkları! Islak bir yorgan gibi, sımsıkı bürüneyim; Örtün, üstüme örtün, serin karanlıkları.

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.